Afdeling ICT

Synchronisatie instellen op iPhone, iPad en Android

Vanwege het invoeren van multi-factor authenticatie (MFA) moet je je hiermee ook aanmelden op je smartphone of tablet om vervolgens je e-mail, agenda en contacten te kunnen synchroniseren. Heb je meerdere apparaten van GGNet? Dan moet je deze stappen op alle apparaten volgen.

iPhone en iPad

Stap 1

Je ziet een melding op je apparaat waarin gevraagd wordt om je wachtwoord in te voeren.
Druk hier op Wijzig instellingen.

Zie je deze melding niet? Ga dan naar Instellingen, Mail, Accounts, GGNet Email en druk vervolgens op Voer wachtwoord opnieuw in.

Stap 2

Er wordt je nu gevraagd om het wachtwoord in te vullen van je GGNet account. Vul deze in en druk op Aanmelden.

Stap 3

Je ziet onderstaande melding nadat je bent aangemeld. Druk op de home-knop op je apparaat en open de Authenticator app.

Stap 4

Er wordt je in de app gevraagd of je de aanmelding goed wilt keuren. Druk in dit geval op Goedkeuren.

Stap 5

Je hebt je nu aangemeld met je GGNet account en je e-mail, agenda en contacpersonen worden weer gesynchroniseerd. Om dit te controleren open je de Mail app. Je e-mail moet hier weer getoond worden.

Soms duurt het even voor alle mail weer zichtbaar is.

Android

Op Android moet je de Microsoft Outlook app gaan gebruiken om toegang tot e-mail, agenda en contactpersonen te houden. Volg de stappen hieronder om deze te installeren en in te stellen.

Stap 1

Open de Play Store op je toestel.

Stap 2

Zoek naar de applicatie Microsoft Outlook. Dit kun je invullen in het zoekveld.
Druk vervolgens op de op knop Installeren die achter de app weergegeven wordt.

Stap 3

Klik, als de installatie gereed is, op Openen.

Stap 4

Druk vervolgens op Account Toevoegen.

Stap 5

Voer nu je GGNet e-mailadres in en druk op Doorgaan.

Stap 6

Je browser wordt nu geopend en je komt op een pagina waar om je wachtwoord gevraagd wordt. Vul nu het wachtwoord van je GGNet account in en druk daarna op Aanmelden.

Stap 7

Je krijgt nu de vraag in beeld of je de aanmelding die je doet goed wil keuren. Deze vraag komt vanuit de geinstalleerde Microsoft Authenticator app. Druk op Goedkeuren.

Stap 8

Je e-mail en agenda worden nu geladen. Je kunt vanaf nu je e-mail en agenda alleen benaderen vanuit de Outlook App op je telefoon en niet meer vanuit de Mail of Agenda app zoals je dit eerder deed.

Om je contactpersonen te synchroniseren moet je de volgende handelingen nog doen.
Druk in de Outlook App op je foto of logo naast de kop van Postvak IN.

Stap 9
Klik in het zijpaneel dat verschijnt op het tandwiel, deze staat onderaan.

Stap 10
Druk nu op je e-mailadres onder het kopje E-mailaccounts.

Stap 11
Zet het schuifje om achter de optie Contactpersonen synchroniseren.

Stap 12
Je kunt de instellingen nu sluiten en bent klaar met het instellen van de synchronisatie voor e-mail, agenda en contactpersonen.